کشف مکانهای پیرامون شما در سایت کجا بریم، به راحتی 3 کلیک می باشد !!

 

سایت کجا بریم بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشنی از طریق مرورگرهای موجود بر روی کامپیوتر و موبایل شما قابل دسترس است. فرض می کنیم که می خواهیم مکان های ثبت شده در چهارراه ولیعصر را بر روی نقشه ببینیم ؛ برای این منظور طبق زیر عمل می کنیم :

1- ابتدا وارد مرورگر وب خود ( Firefox,Chrome,Safari ) می شویم و در نوار آدرس ، آدرس kojaberim.info را تایپ کرده و enter می زنیم.

2- در نوار جستجو، گروه مکانی ( ایستگاه اتوبوس، کافیشاپ و … ) را بر روی همه گروه ها قرار می دهیم ( کلیک اول ) و بعد از آن اسم محله یا خیابان مورد نظرمان که چهارراه ولیعصر است را یا در فیلد اول ( اسم جایی که دنبالش … ) تایپ می کنیم و یا از فیلد دوم All regions انتخاب می کنیم ( کلیک دوم ).

صفحه اصلی کجا بریم در حالت موبایل
صفحه اصلی کجا بریم در حالت موبایل

3- سپس بر روی دکمه قرمز رنگ جستجو کلیک می کنیم ( کلیک سوم ) ؛ به همین راحتی !
در کامپیوتر لیست نتایج در کنار نقشه نمایش داده می شوند ولی در تبلت و موبایل حتما باید بر روی آیکون نقشه بزنید تا نقشه و نتایج یافت شده روی آن نمایش داده شود ( عکس زیر )

آیکون دسترسی به نقشه کجا بریم در حالت موبایل و تبلت
آیکون دسترسی به نقشه کجا بریم در حالت موبایل و تبلت

 

نتایج جستجو و نقشه کجا بریم در حالت کامپیوتر
نتایج جستجو و نقشه کجا بریم در حالت کامپیوتر

بر روی هر کدام از آیکون ها که بزنید ، یک کادر کوچک باز می شود که اسم مکان به همراه عکس آن را نشان می دهد که برای اطلاعات بیشتر باید بر روی اسم آن بزنید تا به صفحه آن مکان انتقال داده شوید. لازم به ذکر است که نتایج به دست آمده به صورت 400 تایی نمایش داده می شوند ؛ یعنی اینکه اگر جستجو شامل 1200 نتیجه باشد، ابتدا 400 عدد آن ها نمایش داده می شود و برای نمایش 400 عدد دوم باید بر روی دکمه Load more کلیک کنید. ( به همین ترتیب برای 400 عدد سوم )

نمایش اطلاعات اولیه بر روی نقشه کجا بریم
نمایش اطلاعات اولیه بر روی نقشه کجا بریم

می توانیم برای دسترسی سریعتر به کجا بریم و انجام ندادن مرحله 1 در دفعات بعدی ، بعد از وارد شدن به صفحه اصلی کجا بریم ، مطابق عکس زیر در firefox بر روی سه نقطه بزنید سپس بر روی page بزنید و بعد بر روی Add to Home Screen بزنید؛ اینجوری آیکون کجا بریم در صفحه گوشی شما ایجاد می شود و می توانید همانند یک اپلیکیشن آن را جا به جا کنید و به آن وارد شوید .
( در داخل chrome ، بعد از زدن روی سه نقطه ، باید بر روی Add to Home Screen بزنید و بعد از آن بر روی Add بزنید- مطابق عکس زیر )

در صورتی که به دنبال اطلاعات تماس و راه های دسترسی به مکان خاصی باشیم که اسم آن را می دانیم نظیر رستوران شیلا شعبه پارک ملت ؛ کافیست بخشی از اسم آن را ، نظیر ” شیلا ” ، در نوار جستجو سایت ( اسم جایی که دنبالش … ) تایپ کنیم و سپس enter را بزنیم ؛ بدین صورت کلیه شعب رستوران شیلا برای ما نمایش داده خواهد شد؛ دقت کنید که اگر از لیست محله ها ، محله مورد نظر خود ( پارک ملت و یا ولیعصر ) را هم انتخاب کنیم؛ خیلی سریع تر به مکان مورد نظر خود ( شعبه پارک ملت رستوران شیلا ) می رسیم.

جالبه که بدونید در فیلد اول ( اسم جایی که … ) هم می توانیم اسم مکان ( شیلا ) را بزنیم و هم اسم خیابان یا محله ای که در آن و یا حوالی آن قرار دارد ( ولیعصر ) ؛ بدیهی است که در حالت دوم تمامی مکان هایی که در خیابان ولیعصر یا حوالی آن قرار دارند ، برای ما نمایش داده خواهند شد.

همچنین برای دفعات بعد نیز می توانید اسم کامل مکان را به همان صورتی که ما درج کرده ایم ؛ در نوار جستجو سایت ، تایپ و enter کنید ؛ دقت کنید که در این حالت اگر یک فاصله کمتر تایپ کنید ، سایت به شما پیغام ” هیچ مکانی که با واژه شما جور باشد، یافت نشد ” خواهد داد !
به همین دلیل توصیه میکنیم که برای جستجو از یک کلمه ( شیلا ) یا دو کلمه ( رستوران شیلا ) استفاده کنید. در مورد ایستگاه های مترو هم به همین صورت می باشد؛ مثلا اگر تایپ کنید ” مترو باقری ” ، نتیجه ای یافت نمی شود چون این ایستگاه مترو به صورت ” ایستگاه مترو شهید باقری ” در کجا بریم درج شده است ! بنابراین یا باید بزنید ” مترو شهید باقری ” و یا بزنید ” باقری ” و یا هیچی تایپ نکنید و از فیلد دوم ” تهرانپارس ” و از فیلد سوم ” ایستگاه مترو ” را انتخاب کرده و جستجو را انجام دهید .

دقت داشته باشید زمانی که مکان مورد نظر خود را جستجو کردید و وارد صفحه آن شدید ؛ اگر تصمیم گرفتید که مکان دیگری را بدون تایپ کردن اسم و فقط از طریق فیلد محله و گروه جستجو کنید؛ اگر با کلیک بر روی back به صفحه قبل ( نقشه ) برگشتید ، دقت کنید که آنچه که در نوار جستجو تایپ کرده بودید را حتما پاک کنید و الا سایت در جست و جوی جدید هم دنبال همان واژه خواهد بود.

در صورتی که محله ی مورد نظر شما در لیست نوار جستجوی سایت، موجود نیست ؛ محله های کناری آن را انتخاب کنید ؛ چرا که بعصی از محله ها یا خیابان ها به دلیل آنکه حداقل 10 عدد مکان شهری مهم ، در خود نداشته اند، به عنوان یک گزینه برای جستجو شدن ، در سایت اضافه نشدند !

جستجوی نزدیکترین مورد از بین موارد یافت شده

بعد از آنکه نتایج جستجو برای شما ظاهر شد و با زدن بر روی دکمه ی Load more listings ، همه ی آنها لود شدند ؛ بر روی آیکون نقشه بزنید تا نقشه نمایش داده شود؛ حال به منظور مشاهده نزدیکترین آن ها به موقعیت فعلی شما ، GPS گوشی خود را روشن کرده و مطابق زیر عمل کنید :

1- روی دکمه دایره ای موجود در پایین نقشه سمت چپ بزنید ؛ سپس فایرفاکس از شما می پرسد که آیا می خواهید موقعیت خود را با سایت کجا بریم به اشتراک بگذارید؟ ؛ بر روی yes بزنید تا موقعیت شما در وسط صفحه نمایش داده شود و مکان های پیرامون خود را ببینید.
2- هر کدام را که خواستید، روی آن بزنید سپس یه کادر کوچک با عکس ظاهر می شود ؛ بعد از آن، بر روی اسمش نگه داشته و بر روی open link in new tab بزنید.
3-بعد از باز شدن صفحه مکان مورد نظر، بر روی لینک مشاهده نزدیکترین مسیر بزنید و یکی از اپلیکیشن های مسیریابی خود را مثل Google Maps انتخاب کنید .
4- مسافت شما تا مکان مورد نظر و نزدیکترین مسیر به آن را ( با ماشین ) برای شما نمایش داده خواهد شد.

به همین ترتیب می توانید برای سایر موارد پیرامون خود این کار را انجام داده و فاصله ی خود با آن ها را بر حسب متر بدست آورده و نزدیکترین را انتخاب کنید.

مکان های تحت پوشش :

ایستگاه اتوبوس،BRT ، تاکسی، مترو و تقاطع آن ها با هم  – مراکز خرید – سوپرمارکت- بانک و خودپردازهای موجود در سطح شهر – داروخانه – اسناد رسمی – فتوکپی – کافیشاپ و رستوران – پمپ بنزین و CNG – پارکینگ عمومی

شهرهای تحت پوشش :

از نظر فنی امکان درج اطلاعات تمامی شهرهای کشور در نظر گرفته شده و اجرا شده است ؛ اما از نظر درج شدن اطلاعات مکانها ، در حال حاضر اطلاعات شهر تهران در حال تکمیل و فعال شدن بر روی سایت می باشد. در صورتی که در تهران و یا شهرهای دیگر ، کافیشاپ، رستوران، سوپرمارکت و … دارید می توانید جهت ثبت رایگان آن در کجا بریم از طریق ثبت مکان شما اقدام نمایید. لازم به ذکر است که 24 ساعت بعد ، اطلاعات مکان شما در سایت قرار داده خواهد شد و امکان جستجوی آن در کجا بریم وجود خواهد داشت ( حتی برای شهرهایی که در لیست وجود ندارند ) ؛ ضمن آنکه به دلیل رتبه خوب کجا بریم در Google ، امکان دیده شدن کسب و کار شما در صفحه اول و دوم Google به طور رایگان ایجاد خواهد شد !

مرورگرهای پیشنهادی :

تمامی مرورگرهای مرسوم نظیر chrome – Firefox – Safari مربوط به دسامبر 2016 به اینطرف، قابل استفاده هستند ولی برای استفاده از امکان جی پی اس گوشی شما و مشاهده مکانهای نزدیک به موقعیت جی پی اس شما ، باید از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید.
مرورگرهای زیر توسط ما به طور کامل آزمایش شده اند و مورد تایید هستند :

Chrome نسخه اندروید – ورژن 46.0.2490.76 ( با امکان نمایش موقعیت جی پی اس شما )
FireFox نسخه اندروید – ورژن 52.0.2 ( با امکان نمایش موقعیت جی پی اس شما )